piątek, 22 sierpnia 2014

Pasta z awokado i parmezanu

"W kuchni mój umysł udaje się na wakacje. Zastanawia mnie w jaki sposób produkty się ze sobą łączą; to tak, jakby kontrolę nad nimi przejmował tajny agent planujący najlepsze posunięcie, aby zamienić zestaw składników w piękny posiłek (...) Praca z surową żywnością - dotykanie, mycie, krojenie, szatkowanie - sprawia, że czuję związek z ziemią. A gdy wszystko dobrze pójdzie, wspólne spożywanie stworzonych przeze mnie potraw z ludźmi, których kocham (a nawet z tymi, których nie kocham!), po prostu rozwesela moje serce."

To nie są co prawda moje słowa, tylko fragment książki "Podróżuj, gotuj, bądź zdrowa" Sofii Brandon, ale ja się pod nimi podpisuję obiema rękami. Po prostu czasem ktoś inny potrafi lepiej opisać moje myśli ;-) A gotowanie i przyrządzanie potraw to swego rodzaju magia i... prawdziwy relaks dla umysłu :-)
Autorka tej książki, Sofia, wyruszyła w podróż po świecie, porzucając karierę zawodową, aby - jak pisze - odkryć własne ja. A "przy okazji" nauczyła się sztuki zdrowego odżywiania.

Dziś nie będzie przepisu z jej książki (choć jest ich tam kilka). Będzie natomiast przepis na zdrową i pożywną pastę z awokado i parmezanu. W sam raz, by zrelaksować umysł i zjeść sycące śniadanie :-)

Składniki dla 2 osób:
2 dojrzałe awokado
150 g tartego parmezanu
2 garści orzeszków piniowych lub nerkowców
1 łyżeczka oliwy
1 łyżeczka soku z cytryny
sól i pieprz do smaku

Wykonanie:
Orzechy namoczyć na noc. Rano wylać wodę i przepłukać je.
Awokado umyć, obrać i pokroić na kawałki.
Wrzucić do blendera razem z orzechami, oliwą, sokiem cytrynownym, solą i pieprzem. Zmiksować.
Do pasy dodać parmezan i wymieszać.
Podawać od razu po przyrządzeniu z kromką razowego chleba.
Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz. Miło mi, że tutaj jesteś.